Oficiální stránky KČT Kopřivnice » Zájezd na rozhlednu Tetřev

Zájezd na rozhlednu Tetřev

Akce roku 2013, Pozvánka, Fotky

Sobota 8. 6. 2013

Teď už to můžu klidně napsat. Je po sobotním zájezdu na rozhlednu Tetřev v Moravskoslezských Beskydech. Zájezd byl v předstihu uveřejněn v našich nástěnkách i na našich webových stránkách. Je sobota a vyjíždíme na tento zájezd. Je mírně pod mrakem, ale neprší. Nakonec nás bylo 27. Odjíždíme podle plánu. Cesta nám rychle ubývá a v 7:15 vyráží první účastníci zájezdu z Bocanovic na trasu.

Jdeme po žluté značce, jen začátek v Bocanovicích nebyl řádně označen, prostě značky nebyly, až za obcí se objevují. Přicházíme k chatě Skalka. Já a Karel Košinský, dva z přítomných účastníků zájezdu, jsme zde chatu po požáru pomáhali stavět a obnovovat, a to vícekrát. Vypadá to zde opravdu pěkně a hřeje nás to u srdce, že i my jsme svou troškou přispěli k obnově této chaty. Vyfotím ještě garáže, ve kterých jsme v průběhu stavby chaty nocovali.

Je 9:05 hodin, přicházejí další naši účastníci zájezdu z různých směrů. Posvačíme, občerstvíme se, vyfotíme, a v 9:40 hodin odcházíme my čtyři na 35 km trasu. Ostatní ještě odpočívají.

Jdeme k rozhledně Tetřev, kam docházíme v 10:05 hodin. Vstup na rozhlednu je zdarma, podíváme se, ale moc toho vidět není. V okolí zbytky hospodářských budov, jen pozůstatky po dřevěné chatě Tetřev (zůstaly jen kamenné sklepní prostory). Přicházíme ke Kamenné chatě. Zdravím se s panem Josefem Drozdkem, zástupcem Moravskoslezské oblasti, který zde dává razítka a prodává turistické věci (odznaky, záznamníky). Dostáváme razítka do svých záznamníků, dáme 10 Kč na stavbu chaty na Lysé hoře, občerstvíme se, a v 10:30 hodin odcházíme. Začínáme makat, přes vývraty, polom stromů, zablácené cestičky docházíme k Muřinkovému vrchu, pak na Velký Polom, Malý Polom. Jen trochu skráplo, ale nic moc. Jdeme pořád v triku. Jen to bahno by nemuselo být na trase – někdy i ve větším množství.

Všechny fotky ve fotogalerii zde

Docházíme na Kolářovu chatu na Slavíči. Je 14:05 hodin. Občerstvíme se, posvačíme, a v 15 hodin odcházíme. Je 16:00 hodin, když docházíme k chatě Sokolka v Horní Lomné. Bez deště, i když místy zahřmělo. Teplota 24°C, pod mrakem. Jsou tady už skoro všichni. S chutí si dáme pivo.

Najednou se rozpršelo. Zmoklo jen pár našich účastníků, kteří ještě nedorazili. V 17:40 po společném vyfocení odjíždíme do svých domovů. Teď už neprší, teď už rube, sice jen chvilku, ale stálo to za to. V 19:05 vysedáme někteří z nás u benzínky v Kopřivnici.

Ještě před ukončením zájezdu poděkuji Vláďovi a Aleši Kadlecovi za zhotovení popisu tras, zhotovení a umístění pozvánek na našich nástěnkách a webu a pomoc při konání a dokumentování zájezdu, všem účastníkům za pohodový zájezd a řidiči Lubovi Bílkovi za dobrou a bezpečnou jízdu.

A teď k první větě tohoto článku. Než jsem absolvoval tento zájezd, tak mě týden předtím tak fiklo v zádech, že jsem měl bolesti, a tak jsem si říkal – „aspoň ty lidi dovezu na zájezd, chodit moc nebudu“. Ale ráno při odjezdu jsem se už cítil líp, a tak jsem si říkal, že to aspoň zkusím. No a při chůzi se to nějak uvolnilo, bolest polevila, a tak jsem v pohodě absolvoval celých 35 km. Předtím jsem si připadal jak herec Rudolf Hrušínský ve filmu Vesničko má středisková, když ho nesli na zádech k pacientovi, a až po vyšetření mu nic nebylo. Tak nějak podobně to bylo i u mne.

Jen jedna myšlenka na závěr. S přihlašováním a placením zájezdu. Hlásí se plno lidí, ale pak nemoc a různé jiné důvody jim zabrání, aby se zájezdu zúčastnili. A tak nakonec se jede v počtu, který jsem již uvedl. Škoda, že nebyl větší zájem.