Oficiální stránky KČT Kopřivnice » Velký Roudný

Velký Roudný

Akce roku 2011, Pozvánka, Fotky

Sobota 8. 10. 2011

Jak začít – počasí pod psa, nevlídno, začíná pršet, ale ono vlastně prší již od pátku. Jdu k benzínce v Kopřivnici na 7:45, ale řidič Tonda s autobusem zde není. Volám mu, odjel sbírat lidi z dalších míst, ale nezapomněl. Tvrdil, že čekal do 7:30 a pak odjel, i když jsme se domluvili na 7:45. No nevadí, přijíždí s účastníky zájezdu přesně na 8:00 hodin a jedeme.

Do obce Roudno přijíždíme v 10:10 hodin (když i autobus zakufroval) a odtud jdeme na vrchol Velký Roudný, výrazný čedičový kuželovitý kopec s výškou 780 m n. m., na kterém je vybudována dřevěná rozhledna s výškou 20 metrů. Je volně přístupná, s krytou plošinou v 17 metrech. Z obce Roudno je vzdálena 1,3 km.

V 10:30 jsme na vrcholu. Zdravím se s Jitkou Musilovou, která zde prodává pamětní listy a ostatní věci, a taky volně rozdává různé materiály. Nalévám našim turistům vrcholovou, i když ten výstup nebyl zas tak hrozný. Vylezeme na rozhlednu, ale moc toho vidět není, skoro všechno je v oparu nebo v mlze. Proto se ani moc dlouho nezdržíme a odcházíme zase zpátky ke stánku s upomínkovými předměty. A konečně v 11:15 na některou z tras, které jsem navrhl a připravil. Devět z nás si zvolilo trasu 18 km, někteří šli 10 km trasu, někteří ještě něco jiného – každý podle svých sil, chuti, možností. Některým jsem doporučil 7,5 km trasu na Novou Pláň k penzionu U jelena, a nelitovali, jak jsem se později dozvěděl. Šlapeme po lesních cestách i asfaltkách. Ty první jsou vcelku bez velkého bláta, jen s kalužemi, které se dají obejít. Po těch druhých zas cesta rychleji ubíhá, a člověk se nemusí dívat, kam šlape.

Všechny fotky ve fotogalerii zde

A tak se dostáváme až k Černému mostu, kdy někteří z nás šli i těsně podél přehrady Slezská Harta. Pohled na rybáře, jachty – bylo se na co koukat. A to již přicházíme do obce Nová Pláň k penzionu U jelena. Je 15:45. Sedí zde už někteří naši turisté, dávají si občerstvení. Taky se k nim přidáváme a je nám fajn. Sedíme v suchu, teple, i když ani venku to dnes nebylo nejhorší. Teplota sice jen 11°C, ale místy se dalo jít bez bund, jen v tričku. Sice jen chvíli, než se zase ochladilo, nebo začalo tak na 5 až 10 minut mrholit. Ale nebylo to špatné. Dáváme si různá jídla i pití, je fůra času, vždyť odjezd odtud máme až v 17 hodin. Alča říká, že si dá guláš, ale jen malou porci, a tak jí jdu objednat dětskou porci. Karel zase, že by si dal guláš s „pěti knedlama“, tak i ten jdu objednat. Alča požádá servírku, jestli by nám mohla otevřít a zpřístupnit lovecký salonek. Souhlasí, já ještě požádám, jestli by tak mohla učinit pro celý náš autobusový zájezd. I to je povoleno, nakonec zajdu ještě pro Vláďu a Aleše k autobusu, aby taky mohli vidět tyto pěkné věci. Lovecký salon byl pěkně upravený v kapli penzionu U jelena. Je to penzion přestavěný z bývalé kaple, kdy napřed to byl chudobinec, později škola a teď penzion. Je zamknuto, ještě Lumír přichází, že ještě neviděl salonek, tak ještě jednou jdu za servírkou. Naposledy odemyká salonek a pak v 16:50 odjíždíme.

Vypadá to, že jsou všichni spokojeni a v pohodě. Ještě po cestě dvě malé zastávky pro pány a dámy, a již se blížíme ke svým domovům. Poděkuji všem, kteří se podíleli jakýmkoliv způsobem na této akci, řidiči Tondovi i všem účastníkům zájezdu. A jsme doma. Je 19 hodin. Tak, jak jsem slíbil na pozvánkách i v autobuse, do 20 hodin jsme doma.

A opět stejný problém – zájezdu se zúčastnilo jen 21 turistů. Mnozí měli zaplaceno a odhlásili se z důvodu nemoci nebo úrazu, někteří se jen přihlásili, ale nezaplatili, a to je pořád dokola. Jak jsem se zmínil v jiném článku – je to neřešitelný problém, víc se o tom nebudu zmiňovat. Prostě ti, co jeli, byli spokojeni, a o to jde především. Byl to náš poslední autobusový zájezd pro náš klub i všechny ostatní v tomto roce.

A ještě na okraj – byla to další z našich akcí z cyklu „Rozhlédni se člověče“, a na pozvánkách jsme i uvedli, že je to i akce „Setkání na vrcholu“. K prodeji byly připraveny pamětní listy a speciální razítka k této akci. A i přes tuto propagaci nás jelo tak málo. Ale zase jsme byli ze širokého okolí jediní, kdo na tuto akci vypravil autobus. Celkově se zúčastnilo tohoto výstupu 85 – 90 turistů a my jsme byli mezi nimi. A další věc, co vyšla – v neděli bylo tak nepříjemné počasí, pořád pršelo a pršelo, takže nám i pořadatelům to v sobotu vyšlo.