Oficiální stránky KČT Kopřivnice » Zájezd na rozhlednu Vartovna

Zájezd na rozhlednu Vartovna

Akce roku 2011, Pozvánka, Fotky

Sobota 26. 3. 2011

V 7:10 odjíždíme od benzínové pumpy v Kopřivnici na první z letošních autobusových zájezdů, a to na rozhlednu Vartovna. Proč zrovna tam? Z celostátního kalendáře turistických akcí jsem se dozvěděl o konání této akce již v průběhu prosince. Ihned se informuji o bližších podrobnostech u předsedy vizovických turistů pana Vítka. Mailujeme si, osobně se setkáváme, upřesňujeme si své názory na tuto akci. Jedná se o „1. jarní otevírání rozhledny na Vartovně“.

V předstihu již od 24. 2. vyvěšujeme informaci o konání této akce do našich nástěnek a dáváme i na náš web. Takže byl dostatek času na vstřebání informací a přihlášení se na tento zájezd. Ještě od pana Vítka dostávám informaci o soukromém muzeu motocyklů v Senince. Tuto informaci hned využiji, zjistím si telefonní číslo, volám majiteli panu Tomancovi a domlouvám se, že přijedeme do Seninky okolo 9. hodiny, a na tuto hodinu si zamluvím otevření muzea. Vše domluveno, telefonicky potvrzeno. Jen to počasí, to nelze ovlivnit. Stále jsme byli upozorňováni ve zprávách o počasí, že již v pátek po krásných březnových dnech má začít pršet a bude tak i v sobotu. No, naštěstí se tak nestalo a frčíme do Seninky. Je 8:30. Vystupujeme na točně autobusu a jsme před muzeem. Zdravím se s panem Tomancem, a i když jsme přijeli dříve, tak muzeum kvůli nám otevírají. Je na co koukat – malé motocykly, motorky, jejich příslušenství v počtu asi 90 kusů, uniformy, staré harmoniky, kafemlejnky, modely motorek i autíček – je to paráda. Hromadné zlevněné vstupné pro každého za 30 Kč při tak velké skupině. Fotíme, prohlížíme si exponáty.

Je 9:10 hodin, když jako poslední odcházím směr rozhledna Vartovna, kam přicházíme v 10 hodin, někteří jedinci ještě dřív. Zakoupíme si pamětní list k této akci, vstupenku na 37 m vysokou rozhlednu (někde se uvádí výška 38 m), pamětní suvenýry, a už stoupáme. Ještě předtím pořídíme společnou fotku našeho klubu, že jsme tady byli. Jinak rozhledna je volně přístupná po celý rok bez vstupného. Na rozhledně se zdržíme 25 minut, fotíme, koukáme, ale pořádně vyfukuje, a tak sestupujeme.

V 10:35 odcházím od rozhledny jako poslední z naší skupiny, když jsem se v pokladně dozvěděl, že do 10 hodin na rozhlednu vystoupalo přes 130 turistů. Jdeme po žluté značce směr Syrákov. Podle poslední barevné mapy a turistických zajímavostí z dnešní akce, které jsem rozdal každému účastníku tohoto zájezdu již v autobusu, jsme měli narazit na naučnou stezku Portášská, ale vykácením stromů dorážíme až na Syrákov do motorestu, kde si od 11:40 do 12:15 dáváme buď polévky, nebo něco na zahnání žízně. Je nám fajn.

Všechny fotky ve fotogalerii zde

Pak přes obec Jasennou, kde mělo být otevřeno Mikuláštíkovo fojtství s expozicí, ale nebylo, tak jsme si vyfotili alespoň sochu portáše a dva místní kostely, katolický a evangelický. Z Jasenné jsme šli po modré turistické značce po „nedokončené Baťově železnici“. Pokračujeme do Vizovic, kam naše poslední skupina dochází ve 14:35 hodin. Někteří se šli občerstvit do restaurací, většinou do cukrárny u zámku, kde si zakoupili krásné čokoládové figurky pro své blízké a známé. Nebo si dali kávičku, presa s čokoládou a blahem spokojeně chrochtali (já jsem zatím šel shánět turisty a pana řidiče, abychom mohli odjet dříve než v 17 hodin, na které jsem dal v autobusu čas k odjezdu. Nakonec po sehnání účastníků zájezdu odjíždíme v 15:50 z Vizovic domů.

Ještě v autobuse se rozloučím se všemi účastníky zájezdu, poděkuji panu řidiči Linduškovi i všem, kteří mi nějak pomohli s nafocením map, vytvořením pozvánek, organizací zájezdu, a už se jede. V Bystřičce začínají první kapky deště. Pak se rozprší, ale nám to už nevadí, podařil se nám krásný den s teplotou 9°C bez deště, přeháněk a většího bláta, dokonce jsme si užili i sluníčka. Přijíždíme do Kopřivnice, poslední účastníci zájezdu odcházejí. Je 17:15 hodin.

Co dodat na závěr? Jako obvykle malá rekapitulace. I přes nepříznivé prognózy hlasatelů počasí, kdy hlásili déšť, jsme nezmokli, prostě počasí a jarní sluníčko nám přálo. Trasu jsme šli jen 15 km stejným směrem, každý podle svých sil a možností. Jen dvěma účastníkům zájezdu to bylo málo, a tak si dali 22 km trasu. Jak jsem se zmínil, všichni účastníci dostali barevnou mapu trasy a turistické zajímavosti – co, kdy, kde, jak, navíc jsme navštívili soukromé muzeum motocyklů v Senince, kde jsme si nostalgicky zavzpomínali, jak jsme některé vlastnili, nebo se na nich vozili, anebo je alespoň vídávali na silnicích.

Na Vartovně – rozhledně se nám taky líbilo, mnozí z nás jsme v minulosti na kopci 651 m n. m. už několikrát byli, ale to zde ještě nestála rozhledna. Ta byla pro veřejnost otevřena až 17. 11. 2009. Nezbývá než ještě si zazpívat „nezmokli jsme, už jsme tu“. Ale to by nebylo celé zhodnocení. Tohoto zájezdu se i přes velkou propagaci zúčastnilo jen 25 účastníků, a to víc než 6 lidí jsem sehnal osobně na poslední chvíli. Ono je to těžké, když vám někteří turisté oznámí – „já bych i jel(a), ale počkám, až jaké bude počasí. Když bude pěkně, tak pojedu, když škaredě, tak ne“ (nakonec stejně nejeli), neboť to není zájezd linkovým autobusem, ani vlakem, kdy vykouknete ráno z okna, a buď jedete, nebo ne. I doba odjezdu nebyla moc brzo. Přesto, že jsme měli všechny informace uvedené na našem webu a nástěnkách, jel jen uvedený počet, navíc někteří účastníci onemocněli, nebo měli zdravotní problémy. Víte, ono je dost těžké něco pro lidi udělat. Autodopravce vám dá cenu, kolik zájezd bude stát, a ber nebo neber. Většinou reptají nebo mají připomínky ti, co by pro druhé zadarmo neudělali ani ťuk. A to ještě musím podotknout – den před uvedeným zájezdem mi volal řidič, co s námi měl jet – Tonda Ripper, že jim kiksnul autobus, ale bude jiný, abych teda neměl obavu – na zájezd se pojede, a jelo se. Nezbývá mi než podotknout slovy Ondry Burela, který si za nimi stojí – „Ti, co nejeli na zájezd, zaváhali, ale jejich chyba“. Nebyl sám, co pronesl tato slova. Takže to bylo malé ohlédnutí za tímto zájezdem.